Актуально
ЗВІТ
про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до
Крупецької територіальної громади протягом 6 місяців 2022 року
Організація роботи із зверненнями громадян у Крупецькій територіальній громаді здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348. Також при розгляді звернень забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858.
Для інформування населення громади в приміщенні Крупецької сільської ради та адмінприміщеннях старостинських округів розміщені стенди із роздрукованим текстом Закону України «Про звернення громадян» (із змінами), зразками заяв та скарг, а також на окремих інформаційних стендах розміщено графіки прийому громадян, як посадовими особами сільської ради, так і особами вищого рівня різних форм підпорядкування, які поновлюються у відповідності до внесених змін.
Згідно вимог чинного законодавства України, Інструкції з діловодства по роботі з документами по зверненнях та затвердженої Рівненським обласним архівом Номенклатури справ, документи сільської ради по зверненнях ведуть заступник начальника загального відділу та спеціаліст І категорії відділу земельних відносин, екології та благоустрою, на яких покладено відповідні обов’язки. В Крупецькій територіальній громаді налагоджена система проведення особистих та виїзних прийомів громадян. Рішенням виконавчого комітету № 238 від 23.12.2020 року затверджено графіки прийому громадян посадовими особами у виконавчому комітеті Крупецької сільської ради, зі змінами, внесеними рішенням виконкому № 49 від 23.02.2022 року.
Протягом 6 місяців 2022 року сільським головою було організовано 22 особистих прийомів громадян в Крупецькій сільській раді, здійснено 20 виїзних прийомів громадян по старостинських округах Крупецької ТГ, на яких місцеві мешканці мали можливість вирішувати проблемні питання. Виїзними прийомами було охоплено мешканців усіх 25-ти населених пунктів, які входять до складу Крупецької ТГ (прийом здійснювався у адміністративних приміщеннях старостинських округів, куди мали змогу звернутися мешканці усіх сіл, що входять до складу того чи іншого старостинського округу). Також, у відповідності до затверджених графіків, особистий прийом здійснюють секретар сільської ради, керуючий справами виконавчого комітету сільської ради та старости по старостинських округах. Під час проведення прийомів забезпечено першочерговий прийом пільгових категорій громадян, приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, багатодітні сім’ї, учасники бойових дій (АТО/ООС), інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Загальним відділом Крупецької сільської ради щоквартально проводиться аналіз роботи із зверненнями громадян, які надійшли до ТГ. Стан виконання вимог законодавства України про звернення громадян щокварталу заслуховується на засіданні виконавчого комітету, за перше півріччя та за підсумками року. Так, впродовж 6 місяців 2022 року звіти про роботу із зверненнями громадян слухалися на засіданнях виконкому, приймалися відповідні рішення:
- рішення виконавчого комітету № 4 від 26.01.2022 р. «Про підсумки роботи виконкому Крупецької сільської ради із зверненнями громадян за 2021 рік»;
- рішення виконавчого комітету № 69 від 29.04.2022 р. «Про підсумки роботи виконкому Крупецької сільської ради із зверненнями громадян за І квартал 2022 року».
Протягом 6 місяців 2022 року до Крупецької сільської ради (включаючи 6 старостинських округів) надійшло всього 452 звернення від громадян, з них: 333 надійшло поштою, 104 на особистих прийомах, 1 звернення через уповноважену особу, 9 звернень через органи влади, 4 звернення через засоби електронного зв’язку, 1 електронна петиція, яка набрала необхідну кількість голосів. Порівняно з аналогічним періодом за 1 півріччя 2021 року надійшло на 176 звернень менше. Також варто відзначити, що понад 275 звернень від загальної кількості звернень – це звернення, що стосуються питань оформлення права власності на земельні ділянки жителями населених пунктів, що входять до складу громади.
За ознакою надходження 335 звернень були первинні. За видами всі 452 звернень класифіковані як заяви (клопотання). За статтю авторів звернень: 188 звернень надійшло від осіб чоловічої статі та 264 від осіб жіночої статі. Індивідуальних звернень – 449. Колективних звернень – 3, в них 102 підписи. Анонімних звернень та скарг не зафіксовано.
Звернення протягом звітного періоду надійшли від наступних категорій громадян:
- учасники бойових дій – 1,
- інвалідів І- ІІІ груп – 8,
- одинока мати – 1,
- багатодітних сімей – 17,
- учасники АТО – 3,
- члени сім’ї загиблого – 4,
- переселено або внутрішньо переміщена особа – 6,
- інші категорії – 412.
За соціальним станом авторів звернення поступали від:
- пенсіонерів – 123,
- робітників та селян – 16,
- працівників бюджетної сфери – 23,
- державних службовців – 1,
- військовослужбовців – 2,
- підприємців – 4,
- безробітних –57,
- учнів, студентів – 1,
- інші категорії – 225.
У зверненнях були порушені такі основні питання: аграрної політики і земельних відносин – 292, соціального захисту – 60, комунального господарства – 36, житлової політики – 7, екології та природних ресурсів - 2, дотримання законності та охорон правопорядку – 4, освіта, науково-технічна власність – 1, діяльність органів місцевого самоврядування – 3, інші – 47.
В результаті розгляду всіх звернень, що поступили впродовж 6 місяців 2022 року, 259 - вирішено позитивно, відмовлено у задоволенні 8 звернень згідно з чинним законодавством, на 165 звернень – дано роз’яснення, 20 звернень – чекають остаточної відповіді.
Загальним відділом Крупецької сільської ради здійснюється належна реєстрація звернень, всі звернення повністю укомплектовані в справи відповідно до вимог чинного законодавства. Звернення, що надходять до виконкому сільської ради, розглядаються керівництвом і надаються відповідні доручення виконавцям. Авторів звернень завжди повідомляють про результати розгляду. Фактів невиконання резолюцій керівництва ТГ щодо розгляду звернень громадян не зафіксовано. Випадки безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, проявів упередженості, халатності та формалізму при розгляді звернень відсутні. Скарг громадян на дії працівників сільської ради та старостинських округів щодо розгляду звернень не зафіксовано.
Заступником начальника загального відділу щокварталу готуються матеріали щодо стану роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті сільської ради, які висвітлюються на офіційному веб-сайті Крупецької сільської ради. Також на сайті є зразки заяв та скарг та перелік документів для подання того чи іншого виду звернення.
У Крупецькій територіальній громаді системно відслідковуються всі наявні недоліки, виявлені при роботі зі зверненнями громадян, забезпечено оперативне реагування та об’єктивний розгляд звернень громадян, що надходять на урядову «гарячу лінію» та «гарячу» лінію голови облдержадміністрації, вживаються заходи щодо запобігання виникнення підстав для необґрунтованих колективних звернень та звернень до органів влади вищого рівня. З метою удосконалення роботи зі зверненнями громадян та посилення персональної відповідальності виконавців за невчасний та необ’єктивний розгляд звернень загальним відділом постійно проводиться роз’яснювальна робота щодо дотримання вимог законодавства України про звернення громадян.
На всі звернення керівництвом територіальної громади оперативно відредаговано, були вчасно надані обґрунтовані кваліфіковані відповіді, що підвищило довіру громадян до влади. Стан роботи із зверненнями громадян перебуває на постійному контролі Крупецького сільського голови, його заступника, керуючого справами виконкому, начальників відділів та структурних підрозділів сільської ради.
Заступник начальника
загального відділу Соломія МАТЮШОК