Актуально
ЗВІТ
про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до
Крупецької територіальної громади протягом І півріччя 2023 року
Організація роботи із зверненнями громадян у Крупецькій територіальній громаді здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348. Також при розгляді звернень забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858
Для інформування населення громади в приміщенні Крупецької сільської ради та адмінприміщеннях старостинських округів розміщені стенди із роздрукованим текстом Закону України «Про звернення громадян» (із змінами), зразками заяв та скарг, а також на окремих інформаційних стендах розміщено графіки прийому громадян, як посадовими особами сільської ради, так і особами вищого рівня різних форм підпорядкування, які поновлюються у відповідності до внесених змін.
Згідно вимог чинного законодавства України, Інструкції з діловодства по роботі з документами по зверненнях та затвердженої Рівненським обласним архівом Номенклатури справ, документи сільської ради по зверненнях ведуть заступник начальника загального відділу та спеціаліст І категорії відділу земельних відносин, екології та благоустрою, на яких покладено відповідні обов’язки. В Крупецькій територіальній громаді налагоджена система проведення особистих та виїзних прийомів громадян. Рішенням виконавчого комітету №238 від 23.12.2020 року затверджено графіки прийому громадян посадовими особами у виконавчому комітеті Крупецької сільської ради та № 49 від 23.02.2022 року про внесення змін попереднього рішення виконавчого комітету щодо графіків прийому громадян.
Протягом 1 півріччя 2023 року сільським головою було організовано 26 особистих прийомів громадян в Крупецькій сільській раді, здійснено 12 виїзних прийомів громадян по старостинських округах Крупецької ТГ, на яких місцеві мешканці мали можливість вирішувати проблемні питання. Виїзними прийомами було охоплено мешканців усіх 25-ти населених пунктів, які входять до складу Крупецької ТГ (прийом здійснювався у адміністративних приміщеннях старостинських округів, куди мали змогу звернутися мешканці усіх сіл, що входять до складу того чи іншого старостинського округу). Також, у відповідності до затверджених графіків, особистий прийом здійснюють секретар сільської ради, керуючий справами виконавчого комітету сільської ради та старости по старостинських округах. Під час проведення прийомів забезпечено першочерговий прийом пільгових категорій громадян, приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, багатодітні сім’ї, учасники бойових дій (АТО/ООС), інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Загальним відділом Крупецької сільської ради щоквартально проводиться аналіз роботи із зверненнями громадян, які надійшли до ТГ. Стан виконання вимог законодавства України про звернення громадян щокварталу заслуховується на засіданні виконавчого комітету, за перше півріччя та за підсумками року. Так, впродовж 1 півріччя 2023 року звіт про роботу із зверненнями громадян було заслухано на засіданні виконкому, прийнято рішення виконавчого комітету:
- від 25.01.2023 року № 1 «Про організацію роботи із зверненнями
громадян у виконкомі Крупецької сільської ради у 2022 році»;
- від 26.04.2023 року № 65 «Про підсумки роботи виконкому
Крупецької сільської ради із зверненнями громадян за 1 квартал 2023 року».
Протягом 1 півріччя 2023 року до Крупецької сільської ради (включаючи 6 старостинських округів) всього надійшло 296 звернень від громадян, з них: 39 надійшло поштою, 251 на особистих прийомах, 3 через органи влади, 3 звернення через засоби електронного зв’язку. Порівняно з аналогічним періодом за 1 півріччя 2022 року на 156 звернень менше. Також варто відзначити, що понад 138 звернення від загальної кількості звернень – це звернення, що стосуються питань оформлення права власності на земельні ділянки жителями населених пунктів, що входять до складу громади.
За ознакою надходження 296 звернень були первинні. За видами всі 296 звернень класифіковані як заяви (клопотання). За статтю авторів звернень: 113 звернень надійшло від чоловічої статі та 183 від жіночої статі. Індивідуальних звернень – 289. Колективних звернень – 7, в них 424 підписів. Анонімних звернень та скарг не зафіксовано.
Звернення протягом звітного періоду надійшли від наступних категорій громадян:
- учасник війни – 1;
- дитина війни – 1;
- учасник бойових дій – 3;
- ветеран праці – 1 ;
- інвалідів I-III груп – 12;
- одинока мати – 8;
- багатодітних сімей – 29;
- учасник ліквідації аварії на ЧАЕС - 2;
- інші категорії – 232;
- учасники АТО – 1;
- члени сім’ї загиблого – 4;
- переселено та внутрішньо переміщена особа – 2.
За соціальним станом авторів звернення поступали від:
- пенсіонерів – 88;
- робітників та селян – 17;
- працівників бюджетної сфери – 10;
- державний службовець – 2;
- військовослужбовець – 4;
- підприємців – 8;
- безробітних – 51;
- учень, студент – 1;
- служитель релігійної організації – 3;
- особа, яка позбавлена волі, або воля якої обмежена – 1;
- інші – 111.
У зверненнях були порушені такі основні питання: аграрної політики і земельних відносин – 138, транспорт і зв’язок – 2, соціального захисту – 87, праця і заробітна плата – 4, комунальне господарство – 3, житлова політика – 5, сімейна та гендерна політика, захист прав дітей – 9, молодь, фізична культура і спорт – 2, освіта, наукова, науково-технічна, інноваційна діяльність та інтелект. власність – 6, інші – 40.
В результаті розгляду всіх звернень, що поступили впродовж 1 півріччя 2023 року 243 - вирішено позитивно, на 4 звернення відмовлено у задоволенні згідно з чинним законодавством, на 41 звернень – дано роз’яснення, 7 звернень – чекають остаточної відповіді.
Загальним відділом Крупецької сільської ради здійснюється належна реєстрація звернень, всі звернення повністю укомплектовані в справи відповідно до вимог чинного законодавства. Звернення, що надходять до виконкому сільської ради, розглядаються керівництвом і надаються відповідні доручення виконавцям. Авторів звернень завжди повідомляють про результати розгляду. Фактів невиконання резолюцій керівництва ТГ щодо розгляду звернень громадян не зафіксовано. Випадки безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, проявів упередженості, халатності та формалізму при розгляді звернень відсутні. Скарг громадян на дії працівників сільської ради та старостинських округів не зафіксовано.
Заступником начальника загального відділу щокварталу готуються матеріали щодо стану роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті сільської ради, які висвітлюються на офіційному веб-сайті Крупецької сільської ради. Також на сайті є зразки заяв та скарг та перелік документів для подання того чи іншого виду звернення.
У Крупецькій територіальній громаді системно відслідковуються всі наявні недоліки, виявлені при роботі зі зверненнями громадян, забезпечено оперативне реагування та об’єктивний розгляд звернень громадян, що надходять на урядову «гарячу лінію» та «гарячу» лінію голови облдержадміністрації, вживаються заходи щодо запобігання виникнення підстав для необґрунтованих колективних звернень та звернень до органів влади вищого рівня. З метою удосконалення роботи зі зверненнями громадян та посилення персональної відповідальності виконавців за невчасний та необ’єктивний розгляд звернень загальним відділом постійно проводиться роз’яснювальна робота щодо дотримання вимог законодавства України про звернення громадян.
На всі звернення керівництвом територіальної громади оперативно відредаговано, були вчасно надані обґрунтовані кваліфіковані відповіді, що підвищило довіру громадян до влади. Стан роботи із зверненнями громадян перебуває на постійному контролі Крупецького сільського голови, його заступника, керуючого справами виконкому, начальників відділів та структурних підрозділів сільської ради.