Громадяни - платники податку на нерухоме майно можуть провести звірку щодо об’єктів оподаткування
В Головному управлінні ДПС у Рівненській області нагадують жителям Рівненщини, що відповідно до норм Податкового кодексу України, фізичні особи, які мають у власності квартири, будинки, об’єкти нежитлової нерухомості, земельні ділянки є платниками податку за таке майно.
Нарахування відповідних податків здійснюють органи податкової служби. Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Обов’язок щодо сплати податку виникає у громадян протягом 60 календарних днів з моменту вручення відповідного повідомлення.
Громадянам треба слідкувати за правильністю та вчасністю здійснення нарахування податку на нерухоме майно, бо навіть якщо контролюючий орган не надіслав ППР, сплата податку не відміняється. Відповідно до вимог Податкового кодексу фахівці податкової служби мають право нарахувати відповідний податок з урахуванням строків давності, тобто за останні три роки.
У разі якщо платник виявив розбіжності між даними, зазначеними в повідомленні – рішенні та даними, зазначеними в документах на право власності на об’єкт, що підлягає оподаткуванню, він може звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для проведення звірки.
Для цього громадянину необхідно пред’явити оригінали документів, які підтверджують його право власності на відповідний об’єкт. Якщо розбіжності будуть підтверджені, то контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове повідомлення - рішення. Попереднє повідомлення - рішення вважається скасованим. Громадянин може провести таку звірку протягом 60 днів з дня отримання повідомлення - рішення, адже по завершенню цього терміну до моменту сплати податку буде нарахована пеня.
Важливо! Якщо у громадян відбулись зміни в реєстраційних даних, зокрема місця проживання, то вони зобов’язані протягом місяця проінформувати про це орган фіскальної служби. Для цього необхідно подати до ДПІ за місцем реєстрації заяву за формою № 5ДР. Для чого це потрібно? Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, громадяни у визначений законодавством термін отримають податкові повідомлення – рішення про нараховані суми податків, а саме, земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку. Відповідно, вони зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати та уникнути фінансових санкцій.