ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
________________20236210747________________
(реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності
(автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, для паперової версії зазначається суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
СЕЛЯНСЬКЕ (ФЕРМЕРСЬКЕ) ГОСПОДАРСТВО «КРУПЕЦЬАГРОПТИЦЯ»
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові
код ЄДРПОУ 30563755
фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або
__________________________________________________________________________________________ серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
- Інформація про суб’єкт господарювання
Україна, 35541, Рівненська область, Радивилівський район, село Крупець, вулиця Довга, будинок 69.
тел. (03633) 301-31, email: info@krupets.com.ua
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса),контактний номер телефону)
- Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи*
Планована діяльність, її характеристика.
Планованою діяльністю передбачається на земельній ділянці з кадастровим номером 5625888200:07:011:0232 в с. Ситне Дубенського району Рівненської області:
- нове будівництво пташнику по вул. Київська;
- нове будівництво пташнику по вул. Київська;
- реконструкцію виробничого будинку з господарським (допоміжними) будівлями та спорудами (корівник дворядовий В-1) під пташник по вул. Київська, 14-Б;
- реконструкцію виробничого будинку з господарським (допоміжними) будівлями та спорудами (корівник – телятник Д-1) під пташник по вул. Київська, 14-Г;
- реконструкцію виробничого будинку з господарським (допоміжними) будівлями та спорудами (корівник чотирирядний Г-1) під пташник по вул. Київська, 14-В;
- реконструкцію виробничого будинку з господарським (допоміжними) будівлями та спорудами (побутовий комплекс Б-2) під склад яєць по вул. Київська, 14-А;
- реконструкцію виробничого будинку з господарським (допоміжними) будівлями та спорудами (санпропускник) по вул. Київська, 14.
Перспективна потужність об'єкта одного пташника згідно робочого проєкту становить 79000 місць курей-несучок, відповідно на всі 5-ть - 395000 місць курей-несучок.
Нові та реконструйовані пташники ідентичні. Будівництво нових пташників та реконструкція здійснюється на земельній ділянці з кадастровим номером 5625888200:07:011:0232. Площа земельної ділянки – 6,8782 га.
Режим роботи птахоферми – цілодобово, цілий рік. Режим роботи персоналу – 8 год. Кількість обслуговуючого персоналу – 18 працівників.
Технічна альтернатива 1.
В якості технічної альтернативи 1 розглядалося утримання курей-несучок у багатоярусних кліткових батареях.
Утримання птахів у клітках дозволяє значно зекономити простір; підвищити показники гігієнічних параметрів мікроклімату; отримання чистих яєць.
Технічна альтернатива 2.
В якості технічної альтернативи 2 розглядалося утримання птаха на підлозі.
Але такий спосіб негативно впливає на гігієнічні параметри мікроклімату. Тому, дана технологічна альтернатива в подальшому не розглядалася.
- Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
СФГ «КРУПЕЦЬАГРОПТИЦЯ» прийняло в строкове платне володіння і користування земельну ділянку загальною площею 6,8782 га на 50 років (кадастровий номер 5625888200:07:011:0232), яка розташована за межами населених пунктів на території Крупецької сільської ради Дубенського району Рівненьської області (договір оренди земельної ділянки від 23.01.2023р. з Крупецькою сільською радою).
Пташники розміщується на території колишньої тваринницької ферми та з усіх сторін межує з землями сільськогосподарського призначення.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Територіальна альтернатива не розглядається (об’єкт прив’язаний до меж відведених земельних ділянок, загальною площею 6,8782га).
- Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Найбільш важливим із соціально-економічних факторів є можливість збільшення надходжень в державний бюджет при дотриманні екологічних та санітарно-гігієнічних нормативів, забезпечення споживачів яєць свійської птиці.
- Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
Для утримання курей-несучок передбачається п’ять пташників та десять металевих бункерів – силосів по 20 м3 для зберігання сухого комбікорму. На території птахофабрики передбачаються: адміністративна будівля, склад яєць, санпропускник, трансформаторна підстанція, пожежний резервуар (2од. по 100 м3), майданчик для паркування авто.
Пташник представляє собою одноповерхову будівлю прямокутної форми в плані розмірами в осях 24,00х120,00м та висотою приміщень - від 3,50м до 6,70м. Висота будівлі від чистої підлоги до коника покрівлі – 7,12м. В будівлі розміщено приміщення пташника, операторська та місце для обслуговування вигрузного транспортера. Потужність об'єкта одного пташника згідно робочого проєкту становить 79 тис. місць курей-несучок, відповідно на всі 5-ть – 395 тис.місць курей-несучок. Площа забудови – 3034,40 м2 (кожного). Тривалість будівництва та реконструкції становить 5 місяців.
Кліточне утримання птиці вважається більш інтенсивним способом вирощування. При клітинному утриманні птиці рівень використання виробничих площ збільшується в 3-4 рази, а санітарно-гігієнічні вимоги витримуються повніше, що дає можливість отримати чисте яйце. Клітинне устаткування для утримання птиці істотно спрощує і полегшує догляд за птицею і контроль за її станом, адже дістати птаха з клітки достатньо легко. Кліточне утримання птиці вимагає менших витрат кормів на отримання приростів і виробництво яєць.
Цілорічне комплектування промислового стада курок-несучок потребує створення певних умов утримання. Для забезпечення оптимальних параметрів мікроклімату в пташнику використовується технологічне обладнання, що працює в автоматичному режимі. З метою підтримання необхідних параметрів повітря передбачена автоматизація вентиляційних систем, яка забезпечує необхідні параметри мікроклімату.
В пташниках передбачається утримання курей-несучок у багатоярусних кліткових батареях. В кожному пташнику знаходиться по 6-ть кліткових батарей UV500, виробництва Німеччини. Ремонтний молодняк курей-несучок завозиться в пташник автотранспортом після досягнення 13-тижневого віку. З технологічної позиції на птахофермі передбачено 60- тижневе використання приміщень пташників (8 тижнів дорощування ремонтного молодняку та 52 тижні використання курей-несучок). Після цього терміну проводиться 4 тижнева профілактична перерва (санітарний розрив).
Годування та напування птиці та збір яєць кожної кліткової батареї механізоване і здійснюється автоматично. Освітлення - штучне з регулюючим світловим режимом. Годування птиці здійснюється сухими комбікормами, які постачаються зі власного складу кормів СФГ «КРУПЕЦЬАГРОПТИЦЯ» на іншому промисловому майданчику. Комбікорм завантажується в металеві бункери-силоси, які розташовані біля пташників, і звідти надходять на горизонтальний транспортерю, і далі в кормороздавачі кліткових батарей. Напування птиці здійснюється з мікропоїлок.
Збирання яєць відбувається за допомогою стрічкових транспортерів, які входять до комплексу кліткових батарей. Загальна кількість яєць, отриманих на протязі року на птахофермі становить 118,5 млн.од.
Після закінчення терміну утримання 60 тижнів, птиця вивозиться на забій згідно з договором та передається іншій організації. Забій птаха на птахофермі не передбачається.
На птахофабриці планується впровадження інноваційних технологій для санітарної обробки повітря пташника з застосуванням фотохімічного генератору озону з високою ефективністю знезараження і очищення повітря. Ефективність бактеріального знезараження повітря складає – 90%, ефективність очищення повітря по неприємно – пахучими речовинами (органічним сполукам) – 87%.
- Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
Реалізація екологічних обмежень та вимог забезпечується:
- будівництво і експлуатація птахоферми має здійснюватися в межах земельного відводу.;
- дотримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки;
- по забрудненню атмосферного повітря – значення гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі;
- по утворенню відходів: мінімізація утворення, облік та утилізація згідно чинного законодавства України;
- по ґрунту, поверхневих та підземних водах: значення гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин, відсутність інтенсивного прямого впливу, виключення забруднення поверхневих вод;
- по акустичному впливу: в межах допустимих рівнів шумового навантаження;
- виконанням природоохоронних заходів, що направлені на захист поверхні ґрунтів, рослинного і тваринного світу, збереження їх генетичного різноманіття, що розповсюджені на прилеглій до птахоферми території
- дотримання правил пожежної безпеки
- дотримання меж санітарно-захисної зони.
Умови проживання населення при будівництві та експлуатації забезпечуються вимогами Закону України «Про санітарно-епідеміологічне благополуччя населення».
щодо технічної альтернативи 2
Екологічні та інші обмеження є аналогічними як для технічної альтернативи 1..
щодо територіальної альтернативи 1
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються природоохоронним законодавством України. СФГ «КРУПЕЦЬАГРОПТИЦЯ» повинний провадити плановану діяльність в межах територій, відведених під здійснення планованої діяльності з дотриманням вимог ДСП-173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів».
щодо територіальної альтернативи 2
Не розглядається, оскільки територіальна альтернатива 1 є оптимальним варіантом для вирішення потреб господарської діяльності підприємства.
- Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
Проведення землевпорядних вишукувань, екологічних та будь-яких інших досліджень виконуватиметься у необхідному обсязі відповідно до чинного законодавства України, з метою забезпечення раціонального використання природних ресурсів, а також забезпечення виконання охоронних, відновлюваних, захисних та компенсаційних заходів.
щодо технічної альтернативи 2
Для технічної альтернативи 2, еколого-інженерна підготовка і захист території співпадають з технічною альтернативою 1.
щодо територіальної альтернативи 1
Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території щодо територіальної альтернативи буде проводитись в межах існуючої ділянки планованої діяльності.
Встановлення технологічного обладнання має здійснюватися з урахуванням вимог техніки безпеки і виробничої санітарії. Передбачено розробку і застосування заходів, направлених на запобігання аваріям, обмеження їх наслідків та захист людей і довкілля. Геодезичні, інженерно-геологічні, гідрологічні, екологічні, та інші вишукування виконуватимуться у необхідному обсязі згідно чинного законодавства.
щодо територіальної альтернативи 2
Не розглядається.
- Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1
Сфера, джерела та види можливого впливу планованої діяльності на довкілля розглядатимуться на наступні компоненти: клімат і мікроклімат; повітряне середовище; водне середовище; земельні ресурси; рослинний і тваринний світ; соціальне та техногенне середовища.
щодо технічної альтернативи 2
Для технічної альтернативи 2, сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля співпадають з технічною альтернативою 1
щодо територіальної альтернативи 1
Дотримання меж санітарно-захисної зони, рівня гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин та рівня шуму на межі житлової забудови.
щодо територіальної альтернативи 2
Територіальна альтернатива 2 не розглядається.
- Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)
Згідно Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» планова діяльність відноситься до першої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, відповідно пункту 19 частини 2 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII від 23 травня 2017 року:потужності для інтенсивного вирощування птиці (60 тисяч місць і більше), у тому числі бройлерів (85 тисяч місць і більше), свиней (3 тисячі місць для свиней понад 30 кілограмів або 900 місць для свиноматок);
- Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)
Підстави для здійснення транскордонного впливу відсутні.
- Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» та Додатку 4 до «Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2017 р. №1026.
Зокрема, планується провести оцінку впливу на повітряне, водне, геологічне середовища та ґрунт, а також соціальне і техногенне середовища, рослинний та тваринний світ у межах ділянки, клімат, передбачається виконання розрахунків розсіювання шкідливих речовин в атмосферному повітрі, аналіз концентрації шкідливих речовин на межі санітарно-захисної зони і на межі житлової забудови, розрахунків ризиків та рівнів шуму.
- Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
- підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
- проведення громадського обговорення планованої діяльності;
- аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
- надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
- врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на планованої діяльності на довкілля
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Рішення про провадження планованої діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, та орган, до повноважень якого належить прийняття цього рішення
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Висновок з оцінки впливу на довкілля, у якому визначено допустимість провадження даної планованої діяльності (частина 3 статті 11 Закону України « Про оцінку впливу на довкілля»)
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)
що видається
Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
та
Дозвіл на викиди забруднюючих речовин
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)
що видається
Департаментом екології та природних ресурсів Рівненської ОДА
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
- Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, за адресою: 03035, м.Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, тел/факс (044) 206-31-40; (044) 206-31-50, e-mail: OVD@mepr.gov.ua.
Контактна особа: заступник директора департаменту – начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки, контролю та екологічних фінансів – Грицак Олена Анатоліївна.
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)